فرماندار کرمانشاه:

بهترین راهکار برای داشتن شهروندان خوب، ترویج کتاب و کتابخوانی است

فرماندار کرمانشاه گفت: بهترین راهکار برای اینکه شهروندان خوبی داشته داشتیم ترویج کتاب و کتابخوانی است.

بهترین راهکار  برای داشتن شهروندان خوب، ترویج کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از سایت اداری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌عمومی امیرکبیر، به اهمیت ویژه کتاب و کتابخوانی در راستای ارتقای سطح فرهنگی جوانان و نوجوانان شهر و مقابله با مباحث تهاجم فرهنگی اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی : هدف گذاری

فرماندار کرمانشاه گفت: اگر بخواهیم آینده را بسازیم، باید با جدیت توجه ویژه‌ای به موضوع کتاب و کتابخوانی داشته باشیم، تحقق این امر مهم نیاز به این دارد که مسؤولان و مدیران استانی و شهری از این اماکن که به سود جوانان و نوجوانان است بازدید داشته باشند و از نزدیک با مسایل و مشکلات آن آشنا شوند و به اداره کتابخانه‌های عمومی استان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت و حضور جوانان و نوجوانان در این بازدید را بسیار عالی دیدم، به‌ طوری که احساس کردم فضای کتابخانه برای اعضا کم است، این استقبال برای من جالب و مشخص کننده این مسئله است که مدیریت استان، شهرستان و کارکنان اداره‌کل کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه زحمت می‌کشند.

رنجبر ضمن ابراز رضایت از اینکه فعالیت‌های فرهنگی بسیار خوبی در محیط کتابخانه‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: از همین جا از مدیران شهری به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمانشاه که به‌عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی در شهر، خیران کرمانشاهی درخواست می‌کنم که از کتابخانه‌های عمومی شهر بازدید داشته باشند، چرا که بهترین راهکار برای اینکه شهروندان خوبی داشته داشتیم ترویج کتاب و کتابخوانی است.

این مسؤول متذکر شد: بودجه‌های دولتی برای نگهداری ساختمان‌ها و فضای اداری کافی نیست، لذا از همه جامعه خیران کرمانشاه و نهاد‌های عمومی مثل شورای شهر و شهرداری‌ها درخواست می‌کنم که کمک بیشتری به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان داشته باشند.

رنجبر در پایان ضمن اظهار رضایت از عملکرد مناسب این اداره‌کل و اداره شهرستان کرمانشاه در ارتباط رسیدگی و پیگیری وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان، بیان کرد: قطعا پیام اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان را در شورای اداری استان به گوش مدیران و مسؤولان استانی خواهم رساند.

گفتنی است، در این بازدید معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان  ضمن عرض خیرمقدم و ابراز خرسندی از حضور فضل‌الله رنجبر، فرماندار شهرستان کرمانشاه در جمع کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان، کتابداران و حمایت‌های بی‌دریغ وی از اداره کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن معرفی بخش‌های مختلف کتابخانه امیرکبیر، گزارش مختصری از فعالیت‌های اداره کتابخانه‌های عمومی استان را به رنجبر ارایه کرد.