x تبلیغات
نویسندگی و هدف گذاری جدید

رای زِین اَب؛ روایت زندگی شهید بلباسی منتشر شد

 رای زِین اَب؛ روایت زندگی شهید بلباسی منتشر شد

کتاب «برای زِین اَب» روایت زندگی شهید مدافع حرم محمد بلباسی، از کودکی تا شهادت توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کتاب «برای زِین اَب» روایت زندگی شهید مدافع حرم محمد بلباسی، از کودکی تا شهادت توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

محمد بلباسی یکی از شهدای مدافع حرم است که در منطقه «خان طومان» سوریه حین مبارزه با تروریست‌های تکفیری به همراه دیگر همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر مطهرش نیز هنوز به وطن بازنگشته است‌.

وی، متولد ۱۳۵۷ و ولادت و بزرگ شدن سه فرزند خود را دید اما زینب او بعد از شهادتش در دفاع از حریم اهل بیت(علیهم السلام) در عملیات مستشاری در خان طومان سوریه، دیده به جهان گشود؛ زمانی که پدر، چشم از این جهان فروبست، ولی دیدگان او نظاره گر این طفل از آسمان‌ها است.

شخصیت چند بعدی محمد بلباسی، کتاب را خواندنی و قابل توجه کرده است. خواننده پس از خواندن این اثر، با مفهوم صحیح آتش به اختیار بودن و البته روحیه جهادی شهید در مقاطع مختلف از عمر کوتاه، اما پربرکتش آشنا می‌شود و می‌فهمد که اگر انسان از زمان خود به درستی استفاده کند و به هر اتفاقی در وقت و جایگاه خودش رسیدگی کند، دیگر هیچ چیز در زندگی، قضا نمی‌شود.

قطعا مخاطبین این کتاب پس از مطالعه آن با محمد بلباسی در زندگی شخصی‌اش، اردوهای جهادی، خادمی شهدا، جهاد با نفس، سرزندگی و نشاط در امور مختلف، سفرهای راهیان نور، مدیریت جهادی در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی و...، سفر به سوریه، و مواردی دیگر همراه خواهند شد.

mohamadrezateimouri.com/friendly-letter/

اگر کسی قصد پاگذاشتن در مسیر تدریجی تکامل انسانی، همراه با سیرۀ عملی را دارد، خوانِش کتاب «برای زِین اَب» را به او توصیه می‌کنیم.

در فرازی از کتاب آمده است:

«بعضی شب‌ها در حیاطِ روبه‌روی حرم می‌‌نشستیم و با هم درس‌های کلاس اخلاق را مباحثه می‌کردیم. به من می‌گفت: «از امام چیزهای دنیایی نخواه! کم هم نخواه! بگو آقاجان، معرفت خودِت رو به من بده!»

آن‌قدر دوستش داشتم که هر چه می‌گفت، برایم حجت بود. چشمانم را بستم و همین‌ها را تکرار کردم. یک‌دفعه یاد چیزی افتادم و گفتم: «راستی محمد! همه از این‌جا برای خودشون کفن خریدن. ما هم بگیریم و بیاریم حرم برای طواف!»

طفره رفت و گفت: «ای بابا! بالاخره وقتی مُردیم، یه کفن پیدا میشه ما رو بذارن توش.»

اصرار کردم که این کار را بکنیم. غمی روی صورتش نشست. چشمانش را از من گرفت و به حرم دوخت. گفت: «دو تا کفن ببریم، پیش یه بی‌کفن؟!»

«برای زِین اَب» با حمایت لشکر ۲۵ کربلا و به قلم سمیّه اسلامی و فاطمه قنبری، در قطع رقعی و در ۳۹۲ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

علاقمندان جهت تهیۀ این کتاب بعد از انتشار می‌توانند از طریق سایت manvaketab.ir با ۲۰ درصد تخفیف، و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانۀ پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ آن را با پست رایگان دریافت نمایند.

انتهای پیام/

استفاده از تبلت به جای کتاب درسی امسال ممنوع

 

 

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش پرورش گفت: کتاب‌های درسی به عنوان منابع مهم یادگیری در فرآیند آموزش و یادگیری حفظ خواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مرتضی شکوهی در همایش سمپوزیوم علمی و فناوری دانش آموزان گفت: یکی از برنامه‌های مورد توجه آموزش و پرورش در چند سال گذشته، ایجاد فرصت برای دانش‌آموزانی است که تحت عنوان طرح‌های علمی و فناوری بتوانند آنچه در برنامه‌های درسی کسب کرده اند را به واقعیت‌های زندگی ارتباط دهند.
مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش پرورش با بیان اینکه دانش آموزان دوره دوم تا ششم ابتدایی با توجه به علاقمندی خود می‌توانند از این طرح‌ها استفاده کنند افزود: برای مسائل مهمی که ذهن دانش آموز را مشغول کرده می‌بایستی با راهنمایی و تلاش معلم مربوطه و نیز همکاری سایر دانش آموزان، با روش علمی پژوهشی راه حل‌های مناسب داده شود.
تندخوانی و فواید ان
شکوهی گفت: در دوره ابتدایی خیلی به دنبال پاسخگویی دانش آموزان نبوده بلکه بیشتر یادگیری به روش علمی و پژوهشی مدنظر است تا با علاقمندی این روش را برای کسب مهارت‌های لازم علم و دانش مانند خود انگیختی و خود تنظیمی ادامه دهند. 
مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش پرورش استفاده از تبلت به جای کتاب درسی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را ممنوع اعلام کرد و افزود: کتاب درسی همیشه به عنوان یکی از منابع یادگیری بچه‌ها وجود خواهد داشت، اما به عنوان یک ابزار و فناوری در کنار برنامه و کتاب‌های درسی در آینده ممکن است جایگاه بیشتری پیدا کند.
مرتضی شکوهی تعداد دانش آموزان شرکت کننده در طرح جابرابن حیان (۹۸-۹۷) را حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دانش‌آموز عنوان کرد و گفت: دانش آموزان آثار و فعالیت خودشان را در قالب‌های مختلف مانند آزمایش کردن، جمع آوری با هدف ساخت و تولید به نمایش می‌گذرانند. همچنین جشنواره جابرابن حیان با حضور حدود ۲۰۰ دانش آموز شهریور امسال در استان گیلان برگزار خواهد شد.

 

«عشق در برابر عشق» به پله پنجم رسید

 

 

کتاب عشق در برابر عشق - کراپ‌شده

رمان «عشق در برابر عشق» نوشته «امید کوره چی» به چاپ پنجم رسید.

به گزارش مشرق،  رمان «عشق در برابر عشق» نوشته «امید کوره چی» به همت انتشارات کتابستان معرفت به چاپ پنجم رسید.

این رمان که به قلم زیبای امید کوره‌چی نوشته شده و انتشارات کتابستان آن را منتشر کرده، دربارۀ زندگی جوانی ایرانی است به نام هرمز که عاشق دختری از اشراف عرب شده است و خانوادۀ دختر عرب، مهریه را ترور امام حسن مجتبی علیه السلام تعیین می‌کنند.

گوشه ای از متن کتاب:
  «لرزش دست، ترسی به دلش ریخت. سعی کرد روی نشانه تمرکز کند اما ذهنش پر بود از خیالات درهم‌وبرهمی که مثل ابرهای سرگردان، آسمان ذهنش را تاریک کرده بود. باید هر طور شده هدف را می‌زد.

 باید خودش، توانش، حیثیت قبیله و قوم و ادعای برتر بودنش را اثبات می‌کرد. حریفش قَدَر بود. حریفش در رزم‌آوری و به‌خصوص تیراندازی هماورد نداشت. هر دو نفرشان ربیعه، دختر زیبای سعد بن وائل بزرگ قبیله ثقیف را خواستگاری کرده بودند.

https://mohamadrezateimouri.com/lovely-letter/

 هر دو مردانی جنگاور بودند و بارها و بارها در نبردهای مختلف لیاقت خود را نشان داده بودند اما او یک ویژگی داشت که برتری‌اش بر رقیب را به رخ می‌کشید؛ اینکه او عرب بود و رقیبش ایرانی، ولی افسوس که دل ربیعه با هرمز بود. فکر رقیب ایرانی، لرزش دستش را بیشتر کرد، به خودش نهیب زد «دل ربیعه مهم نیست، مهم این است که من او را می‌خواهم.» .

بعد از چند بار خواستگاری بالاخره کار از حرف به عمل کشید. قرار شد هرکدام توانست برتری‌اش را در رزم و تیراندازی ثابت کند، برنده این ماجرا باشد و حالا ابن‌نمیر در کشاکش مسابقه تازه شک کرده بود که این ترفند می‌بایست از سوی ربیعه به پدرش القا شده باشد؛ چه او از برتری رزمی هرمز اطمینان داشت.

  یاد لحظه‌ای افتاد که با مطرح‌شدن کفایت جنگاوری، بی‌هوا عصبیّت قبیله و قومش تحریک شد و بدون درنگ پیشنهاد مسابقه را پذیرفت و جاهلانه خود را در دامی انداخت که از سوی معشوق پهن‌شده بود، معشوقی که دل در گرو عشق دیگری داشت و اکنون در لحظه حساس کمان‌کشی، این افکار همچون موریانه‌های سرخ، تنه پوسیده اراده‌اش را می‌جویدند و او را از عاقبت این نبرد ابلهانه می‌ترساندند.»

منبع : خبرگزاری مشرق

بهترین راهکار برای داشتن شهروندان خوب، ترویج کتاب و کتابخوانی

 فرماندار کرمانشاه:

بهترین راهکار برای داشتن شهروندان خوب، ترویج کتاب و کتابخوانی است

فرماندار کرمانشاه گفت: بهترین راهکار برای اینکه شهروندان خوبی داشته داشتیم ترویج کتاب و کتابخوانی است.

بهترین راهکار  برای داشتن شهروندان خوب، ترویج کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از سایت اداری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌عمومی امیرکبیر، به اهمیت ویژه کتاب و کتابخوانی در راستای ارتقای سطح فرهنگی جوانان و نوجوانان شهر و مقابله با مباحث تهاجم فرهنگی اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی : هدف گذاری

فرماندار کرمانشاه گفت: اگر بخواهیم آینده را بسازیم، باید با جدیت توجه ویژه‌ای به موضوع کتاب و کتابخوانی داشته باشیم، تحقق این امر مهم نیاز به این دارد که مسؤولان و مدیران استانی و شهری از این اماکن که به سود جوانان و نوجوانان است بازدید داشته باشند و از نزدیک با مسایل و مشکلات آن آشنا شوند و به اداره کتابخانه‌های عمومی استان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت و حضور جوانان و نوجوانان در این بازدید را بسیار عالی دیدم، به‌ طوری که احساس کردم فضای کتابخانه برای اعضا کم است، این استقبال برای من جالب و مشخص کننده این مسئله است که مدیریت استان، شهرستان و کارکنان اداره‌کل کتابخانه های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه زحمت می‌کشند.

رنجبر ضمن ابراز رضایت از اینکه فعالیت‌های فرهنگی بسیار خوبی در محیط کتابخانه‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: از همین جا از مدیران شهری به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمانشاه که به‌عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی در شهر، خیران کرمانشاهی درخواست می‌کنم که از کتابخانه‌های عمومی شهر بازدید داشته باشند، چرا که بهترین راهکار برای اینکه شهروندان خوبی داشته داشتیم ترویج کتاب و کتابخوانی است.

این مسؤول متذکر شد: بودجه‌های دولتی برای نگهداری ساختمان‌ها و فضای اداری کافی نیست، لذا از همه جامعه خیران کرمانشاه و نهاد‌های عمومی مثل شورای شهر و شهرداری‌ها درخواست می‌کنم که کمک بیشتری به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان داشته باشند.

رنجبر در پایان ضمن اظهار رضایت از عملکرد مناسب این اداره‌کل و اداره شهرستان کرمانشاه در ارتباط رسیدگی و پیگیری وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان، بیان کرد: قطعا پیام اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان را در شورای اداری استان به گوش مدیران و مسؤولان استانی خواهم رساند.

گفتنی است، در این بازدید معصومه حسنی‌خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان  ضمن عرض خیرمقدم و ابراز خرسندی از حضور فضل‌الله رنجبر، فرماندار شهرستان کرمانشاه در جمع کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان، کتابداران و حمایت‌های بی‌دریغ وی از اداره کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن معرفی بخش‌های مختلف کتابخانه امیرکبیر، گزارش مختصری از فعالیت‌های اداره کتابخانه‌های عمومی استان را به رنجبر ارایه کرد.

صفحه قبل 1 صفحه بعد